Rehberlik
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümü her öğrencinin gelişim dönemi özelliklerini
ve bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak çocukların güçlü ve desteklenmesi gereken
yönlerini tespit eder. Çocukların gelişim ihtiyaçlarına cevap veren bir rehberlik programı çerçevesinde
birey ve grup odaklı çalışmalar yapar. Temel amacı sosyal becerileri olgunlaşmış, yaşadığı çevreye
uyum sağlayan, bireysel farklılıklarını keşfetmiş, yaratıcı ve mutlu bireyler yetiştirmektir.
Psikolog ve psikolojik danışmanlardan oluşan kadrosu ile okula uyum, öğrenciyi tanıma, grup gözlemleri,
psikolojik danışma, önleyici rehberlik, temel değerlerin kazandırılması,
mesleki tanıtım hizmetlerini ilköğretim ve lisede sürdürmektedir. Bireyin içinde yaşadığı çevrenin
birey üzerindeki etkisinden yola çıkarak yapılan çalışmalar aile, öğretmen,
idare ve öğrencinin işbirliğine dayanmakta ve öğrencinin gelişimini desteklemek adına
düzenli olarak velilere seminerler, öğretmenlere ise hizmet içi eğitimler düzenlenmektedir.
İlkokul kademesinde öğrencilerin birinci sınıftan itibaren gelişim takibi yapılmaktadır.
Her sınıfa uygun akademik ve gelişimsel özelliklerin kazanımları öğrenci bazında değerlendirilir ve
gelişime katkı sağlayacak çalışmalar sınıflara uygulanır. Otobiyografi çalışması, problem tarama testi,
bireyi tanıma envanterleri, sosyometrik çalışmalar öğrencileri bireysel olarak
değerlendirmek amacıyla kullanılmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder